Sunday, October 17, 2010

Merentasi Laluan Mavi Marmara


Salam Perjuangan,

"Wahai orang2 yg beriman inginkah kamu aku tunjukan suatu perniagaan yg dpt menyelematkan kamu dari azab yg pedih yaitu berimanlah kamu kpd Allah dan RasulNYA dn berjihadlah kamu dijalan ALLAH dengan harta dan jiwa kamu.Itulah yg lebih baik bg kamu jika kamu mengetahui".( surah 61 ayat 10)

Ayat surah AsSaff ini kita selalu membacanya ia menyentuh perasaan dn pemikiran kita tentang sejauhmana komitmen dan apa yg telah disumbangkan untuk menyahut seruan jihad. Lebih-lebih lagi pada ketika ini semasa rombongan konvoi kemanusiaan ke Gaza VP-5 sedang menunggu detik dan ketika ke Gaza. Tempat dan laluan kapal 'MAVI MARMARA' semasa diserang komando yahudi akan kami tempuhi. Ada yg ingin menaburkan bunga. Seramai 35 orang sukarelawan kapal MM mengikuti Konvoi VP-5. Ingatan mereka masih segar apa yg telah berlaku dalam insiden itu. Jiwa mereka tidak gentar untuk memasuki Gaza kali ini dan mereka sanggup menghadapi apa saja kemungkinan - begitu juga kami. Kami dinyatakan serangan komando yahudi tidak akan berlaku kali ini sebab mereka telah mendapat malu besar apabila mengganas diatas kapal MM sehingga 9 nyawa terkorban.

Rejim Yahudi kini memiliki satu entiti yaitu "Pengganas Antarabangsa" Apa pula rancangan mereka kali ini? Wallahu'alam. wamakaru wamakarallah wallahu'alal makirin.

wassalamu'alaikm ww.

abdul wahab yahya
Sukarelawan A2G

No comments:

Post a Comment